Hoe het beste om te gaan met rugpijn zwangerschap

De beste manier om met rugklachten om te gaan tijdens de zwangerschap

Als u zwanger bent, is de kans groot dat u lage rugpijn krijgt. Het is frustrerend en moeilijk om met rugklachten om te gaan tijdens de zwangerschap, ondanks het feit dat het vaak voorkomt. De toename van de buikmassa en de resulterende verandering in houding zijn de schuld. Je begint met een holle rug te lopen en je schouders naar achteren te trekken. Je rugspieren zullen hiervan een pak slaag krijgen.

De ligamenten die uw bekken omringen ontspannen en worden losser wanneer uw hormoonspiegels fluctueren. Om ruimte te maken voor de komst van uw kind, is deze stap essentieel. Dit leidt er echter toe dat uw bekken instabiel wordt, wat resulteert in rugklachten. Wat betreft de bekkeninstabiliteit, ja, die is correct.

Het hormoon ‘progesteron’ is verantwoordelijk voor lage rugklachten tijdens de vroege zwangerschap.

Het is goed om te weten dat je iets kunt doen aan het rugklachten dat je ervaart tijdens de zwangerschap. Als het gaat om het verlichten van rugklachten tijdens de zwangerschap, hebben we wat nuttig advies.

Rugbelastende activiteiten vermijden

Als u hurkt, dingen van de vloer opraapt, sokken en schoenen aantrekt, de vaatwasser in- en uitlaadt, gaat zitten en weer opstaat, kunnen deze alledaagse taken een extra druk op uw rug uitoefenen.

Zolang u de instructies zorgvuldig opvolgt, is geen van de hierboven genoemde handelingen gevaarlijk. Verreweg de meest voorkomende blunder en moeilijkste oefening is het van achteren werken. Je kunt bijvoorbeeld alles van de grond oppakken zonder je knieën te buigen. Zwangerschap lage en hoge rugpijn, evenals hinderlijke pijn in de middenrug, kunnen hier allemaal het gevolg van zijn. Als u structureel vanuit uw rug werkt, loopt u het risico op rugpijn, niet alleen tijdens de zwangerschap, maar ook daarna.

Wat werkt het beste als het gaat om het voorkomen van zwangerschapsgerelateerd rugongemak?

Zwangerschapsklachten aan de rug kunnen op drie manieren worden verlicht:

Ontspan in een warm bad.

Een warmwaterkruik en een warm bad kunnen rugklachten verlichten.

Leun achterover en ontspan met een massage.

Vanwege rugpijn is het prettig om een ​​goede massage te krijgen. Het verlicht niet alleen pijn, maar het is ook goed voor je gezondheid in het algemeen. Het is een geweldige manier om de tijd te doden!

Doe een buikband om!

Veel zwangere vrouwen krijgen verlichting van rugklachten door het dragen van een buikband. Zwangerschapsgerelateerde lage rugpijn en ongemak in de buik en het bekken komen bijzonder vaak voor. Het dragen van een zwangerschapsondersteunende broek of panty kan ook nuttig zijn. Hiervoor kun je terecht bij je verloskundige.

Rugklachten tijdens de zwangerschap voorkomen: enkele praktische suggesties

Rugklachten tijdens de zwangerschap voorkomen is natuurlijk het ideale scenario. Ook dat is iets waar wij u mee kunnen helpen. Deze aanwijzingen zijn ook nuttig na levering. Daarna ben je in beslag genomen door het kind, en het is gemakkelijk om te vergeten dat je ook voor je eigen behoeften moet zorgen.

Houding

Besteed aandacht aan je houding als het eerste advies dat we geven. Ga zitten, staan ​​en lopen met aandacht voor je houding. Wanneer je nek en rug een rechte lijn vormen, heb je een goede houding. Houd je knieën uit het slot en trek geen holle rug.

Ga op je linker- of rechterkant liggen terwijl je slaapt.

Slaap je graag op je linker- of rechterzij? Het plaatsen van een kussen tussen uw benen helpt bij het verlichten van lage rugpijn tijdens de zwangerschap. Het resultaat is een perfect uitgelijnde wervelkolom, evenals pijnverlichting als u momenteel last heeft van rugklachten. Dit is de ideale houding voor je rug om rugklachten tijdens de zwangerschap te voorkomen, zelfs als je alleen maar ligt om te ontspannen.

sta op en schitter!

Rugklachten tijdens de zwangerschap voorkomen is net zo eenvoudig als correct uit bed komen. Leg je handen op de grond en til je lichaam op met je armen terwijl je eerst naar de andere kant rolt. Laat je benen een tijdje over de rand bungelen voordat je stil opstaat.

Doe zoveel mogelijk lichamelijke activiteit.

Rugklachten tijdens de zwangerschap kunnen worden voorkomen door regelmatig te bewegen. Het is niet nodig om meteen een marathon te lopen, maar je kunt je lichaam in vorm houden door te gaan wandelen, yoga te doen of een paar baantjes te trekken in het zwembad. Dit advies is nuttig voor, tijdens en na een zwangerschap.

Trek een paar loszittende schoenen aan.

Zorg ervoor dat je schoenen ook sterk en comfortabel zijn. Kleine of geen hak heeft de voorkeur. Het dragen van hoge hakken belast uw ruggengraat overmatig. Nadat de baby is geboren, mag u uw mooie hoge stelten weer dragen.

Zware dingen mogen niet worden getild.

Tillen veroorzaakt rugklachten bij de meeste mensen, zwanger of niet. Vanwege onze neiging om onregelmatig te tillen, moet u altijd uw rug recht houden terwijl u een voorwerp optilt door uw knieën te buigen. Zorg ervoor dat de aanstaande vader het zware werk aankan.

Bron artikel over rugpijn zwangerschap is het bedrijf Cryless. Cryless heeft oplossingen voor zwangerschap, baby´s, vaders en moeders

Nieuwste blogs